TCSSault2016.reismee.nl

Dag 4

Eindelijk zon en ook meteen volop. De Russische wind is afgezwakt tot een Pools zuchtje, stevig maar je hebt er verder weinig last van. Het werd de eerste vakantiedag. Zowel de Paddo's als de Haasjes namen het ervan. Was ook nodig gezien de stress en chaos rondom de brandstofvoorziening. Die lui hier staken. Waarvoor? Geen idee, maar wel verdomd lastig. Wachtrijen aan de enige pomp in dit verlaten gat en 20 ltr rantsoen de man. Ik heb het samen met Reus opgelost. Eerst Reus, daarna ik en dan hij weer nu met mombakkes. Tank zit ramvol, komen we mee tot Luxemburg. De rest volgt ons voorbeeld maar zonder mombakkes.
De Reus kreeg vandaag een vakantiedag van de Paddo's. Kwam goed uit want op een stijle helling trok Bussel zijn heel schakelapparaat aan gort. Zo sterk die man. Reus als wielerambulance haalde hem op. De rest genoot op terrasjes van de zon en het God in Frankrijk leven.
Thuis kokkerelt Reutelfleut er lustig op los met schort en witte muts. Bij het schrijven heb ik nog geen idee wat hij kookt maar in ieder geval lekker en veel. De grootse pan die we hebben staat op het fornuis. Hij roert met twee handen en een pollepel, formaat roeispaan. Danspasjes en zacht neuriënd; snuddelgefleutel...tierleuleu...gleudeflok...hij is zijn hum. Wat we hebben gegeten...heurt u morgen wel weer.

Linda

Zijn jullie nu al bezig met de thuisreis? Geniet eerst lekker van de geweldige ritjes!
Morgen de kale berg jongens? Ook jullie Reus mee naar boven praten he, geen vrije dag. Hij heeft vandaag al mogen uitrusten en zich mentaal voorbereiden op de 'fijne klim'!
De foto's zijn niet helemaal scherp maar het toetje zag er heerlijk uit!!!
Graag het recept van Reutelfleut?
Ik kijk vol verwachting uit naar volgende foto's van overheerlijke toetjes.
Hartelijke groet,

Linda

Goedemorgen jongens, heel veel succes met jullie rit naar de top van de Mont Ventoux.
Beste Reus, het gaat je lukken!
Fijne dag!