TCSSault2016.reismee.nl

Dag-1

Op onze tochten hebben wij tevoren de benen al kunnen smeren. Nooit genoeg natuurlijk voor die kale puist, maar we doen het ermee. Na de Siberië-rit smeerden we ook kelen en magen en ja dat is een must. Fijn, een sponsor die dat begrijpt. Jan bedankt.

We vertrekken goed voorbereid. Er is vergaderd, gepowerpoint, gekamerverdeeld en gereisverdeeld. We vertrekken op vrijdagochtend, vrijdagavond, zaterdag en zondag. Hoeveel chaos kan een eenvoudige vakantie verdragen. Redelijke kans dat we iemand vergeten in de hectiek. ‘Jamaar...hij zou toch vrijdagnacht met jou meerijden. Nee...hij staat hier op zondagmorgen. Dat kan nooit want ik kan maar vier man laden…’ Als onze ritten zo ook verlopen kunnen we een heel peloton ME paraat zetten om de groep des avonds bijeen te drijven. Een geluk is dat kok Reutelfleut stipt op tijd de borden vult en als we die dagen iets zeker hebben is het honger.

Zelf loop ik last minute nog allerhande zaken bijeen te slepen. Allemaal niet echt nodig, maar ‘ge kent nooit nie weten nie’. Kwam al meer mensen tegen met last minute boodschappen, altijd lekker als je niet de enige bent. Fiets is in orde, bandjes vervangen, remblokjes vernieuwd. Wat kan er eigenlijk nog mis gaan? Niks toch? U heurt het verder wel.

Op deze plek tref je komende week de Mont Ventoux berichten aan van de groep gelukkigen die daar dan met vakantie is. Jullie kunnen hier ook je reacties kwijt, die wij onder het genot van wijn of bier zullen lezen. Geldt ook voor jullie wensen als: lavendelolie, lavendelbloesem, lavendelsap. Je hoeft het maar te zeggen en wij regelen het. Om in te schieten hierna vast een opwarmertje.

Lavendelbier ook verkrijgbaar? Of smaakt dat nergens naar?